Міністерство освіти і науки України
Управління освіти Чернівецької міської ради
Чернівецький військово-спортивний ліцей-інтернат
58004, м.Чернівці, вул.Луковецька, 29, тел.(0372) 52-24-71
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Вправа – привітання (10 хвилин)

Мета: знайомство учасників тренінгу, створення невимушеної доброзичливої атмосфери

   Учасники тренінгу сідають у коло. Ведучий пропонує учню, що сидить справа, назвати своє ім’я і яке-небудь право (наприклад, «Я – Денис, в мене є право на життя»).

   У відповідь на кожну фразу всі учасники вигукують «Це класно!» і водночас піднімають вгору великий палець. Після закінчення вправи відбувається обговорення.

Обговорення:

• Що ви відчували в ході виконання цієї вправи?

• Чи легко вам було пригадати свої права? Чому?

Вправа «Числа у правознавстві» (15хвилин)

   Команди по черзі називають номер свого запитання (від 1 до 10) – за правильну відповідь 1 бал.

1.Яке відношення має число «450» до органів влади? (450 депутатів – конституційний склад Верховної Ради).

2.Чим знамените число «1710» в історії українського державотворення? (1710 рік – написана Конституція Пилипа Орлика).

3.Який зв'язок між числом «28» і сучасною Конституцією України? (28 червня – День Конституції України).

4.Що означає число «14» по відношенню до головного документу громадянина України? (14 років – вік одержання паспорту).

5.Знайдіть зв'язок між словом «Вибори» і числом «18»? (З 18 років громадянам України надається виборче право).

6.Яке відношення має «161» до Основного закону України? (161 – стаття в Конституції).

7. Що поєднує ст.53 Конституції України та ст..28 Конвенції ООН про права дитини. (Закріплення права на освіту)

8.Що означає число «40» у трудовому законодавстві? (40 годин – максимальний робочий час на тиждень).

9.Що означає число «24» у трудовому законодавстві? (24 дні – мінімальний термін відпустки).

10.Для Президента України має значення число «35»?Чому? (35 років – мінімальний вік кандидата в президенти).

11. Що поєднує число 01.06 із вами? (День захисту дітей)

12. Хто такий омбудсмен?

Вправа «Права і обов’язки дитини» (7-10хв)

   Учні одержують бланки із завданням – визначити кожному праву відповідний обов»язок.

Права

1 . Усі діти мають право на любов і турботу

2. Всі діти рівні у своїх правах

3.Особлива турбота — дітям-інвалідам

4. Усі діти мають право на повноцінне харчування

5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

6. Усі діти мають право на освіту

7. Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом

8. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

9. Всі діти мають право на медичну допомогу

10. Всі діти мають право на вільне спілкування

11 . Особлива турбота — дітям без сімей

12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

13. Всі діти мають право на інформацію

14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати

15. Всі діти мають право на життя

Обов’язки

1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах

14. Не ображати і не принижувати оточуючих

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

Підбиття підсумків. Рефлесія.

Усі діти мають право на любов і турботу

Всі діти рівні у своїх правах

Особлива турбота — дітям-інвалідам

Усі діти мають право на повноцінне харчування

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

Усі діти мають право на освіту

Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом

Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

Всі діти мають право на медичну допомогу

Всі діти мають право на вільне спілкування

Особлива турбота — дітям без сімей

Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

Всі діти мають право на інформацію

Жодну дитину не можна ображати або принижувати

Всі діти мають право на життя

Усі діти мають право на любов і турботу

Всі діти рівні у своїх правах

Особлива турбота — дітям-інвалідам

Усі діти мають право на повноцінне харчування

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

Усі діти мають право на освіту

Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом

Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

Всі діти мають право на медичну допомогу

Всі діти мають право на вільне спілкування

Особлива турбота — дітям без сімей

Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

Всі діти мають право на інформацію

Жодну дитину не можна ображати або принижувати

Всі діти мають право на життя

Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм

Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів

Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим

Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання

Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону

Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні

Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби

Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету

З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці

Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах

Не ображати і не принижувати оточуючих

Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм

Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів

Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим

Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання

Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону

Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні

Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби

Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету

З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці

Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах

Не ображати і не принижувати оточуючих

Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

Прикріплені файли:
Завантажити цей файл (Тренінг-Закон-і-ми.doc)Тренінг-Закон-і-ми.doc[ ]77 kB